Handels- og salgsbetingelser

Handelsbetingelser

 

Disse handelsbetingelser gælder kun for forbrugerkøb. For handelsbetingelser for erhvervskunder, se længere nede.

 

Generelle oplysninger

Havehobby Glostrup ApS

CVR: 35254501

Jægerhusene 83

2620 Albertslund

info@havehobby.dk

Tlf: 4271 0900 (Telefontid 9-13)


Priser
Alle priser på havehobby.dk er DKK inkl 25% moms. Vi levere kun til brofaste øer i Danmark.

 

Vigtig generel information

Der medfølger ikke en dansk samlevejledning/brugervejledning til alle varer - vejledning kan også være tysk og/eller engelsk.

 

Leveringsbetingelser
Der leveres kun til Danmark, dog undtaget ikke-brofaste øer, Færøerne og Grønland. Leveringstiden er normalt 2-8 arbejdsdage, dog med forbehold at varen er en lager vare. Såfremt det ikke er en lagervare vil du blive kontaktet med leveringstiden.
Vores produkter leveres og stilles muligvis uden kvittering. Det er derfor et krav ved køb at produkterne kan stilles uden kvittering. Herefter hæfter kunden selv ved tyveri af varen.

Selvom du som kunde har bestilt og betalt for "levering til privatadresse", er der ingen garanti for at varen bliver afsat hvis der ikke er en modtager på adressen.

Du får pakken leveret til adressen, som du har betalt for, men det er op til fragtmanden at vurdere, om pakken bør/kan stilles eller ej.

Der er ingen garanti for, at kommentar i bemærkningsfeltet bliver fulgt, men vores fragtmænd vil prøve at efterkomme kundernes ønsker omkring leveringen.

Mange af vores pakker sendes via GLS og PostNord. Hvis du som kunden ønsker pakken stillet uden kvittering eller du har betalt for "levering til privatadresse" så anbefaler vi vores kunder at være tilmeldt "Modtagerflex" hos PostNord. Iflg PostNord selv, må PostNord ikke stille en pakke uden kvittering, medmindre modtager er tilmeldt "Modtagerflex".

Ved levering til pakkeboks/pakkeshop: Hvis den pakkeboks/pakkeshop du har valgt er fyldt, vil din pakke blive leveret til en nærliggende pakkeboks/pakkeshop.

 

Modtagelse af beskadiget pakker:

PostNord og GLS kan under deres pakkehåndtering, være ansvarlig for beskadigelse af din pakke under transport. Modtager du som kunde en synligt beskadiget pakke bør du afvise pakken uden at tage imod den. Er en ikke synligt beskadiget pakken modtaget skal du straks henvende dig til PostNord eller GLS. Reklamation til PostNord i anledning af beskadigelse af en pakke, eller ved helt eller delvist tab af indhold af pakken, skal ske straks ved modtagelsen af pakken - samme dag. Dette gøres på posthus eller evt PostNord kundeservice 7070 7030. Reklamation til GLS skal ske til GLS kundeservice på 7633 1106.

 

Specielt for pallevarer - jord, muld, spagnum og bunddække i bigbags:

Som hovedregel for leveringen, gælder aflæsning ved nærmeste faste vej. Levering forudsætter, at vognmanden kan køre frem til kundens adresse med lastbil og foretage forsvarlig aflæsning. Tilkørselsforholdene og adgangsvejen til aflæsningsstedet skal være ryddet og have en frihøjde på 4 meter uden hængende træer samt en fribredde på 4 meter, så lastbilen kan komme frem. Vognmand stiller pallen med varer, hvor han skønner, at der kan foretages forsvarlig aflæsning. Vognmanden medbringer ved aflæsning en palleløfter, som han kan bruge til transport af pallen over kortere afstande efter aflæsning fra lastbilen. Transport med palleløfter forudsætter et jævnt kørefast underlag som fliser, asfalt, beton eller lignende.

Såfremt vognmanden skønner, at der ikke kan foretages forsvarlig tilkørsel eller aflæsning, vil varen blive kørt retur til leverandørens nærmeste lager, hvorfra kunden enten selv kan sørge for afhentning af varen eller træffe aftale med Havehobby.dk om ny levering. Bemærk, at det er kundens ansvar at sikre sig at tilkørsels- og aflæsningsforhold er anvendelige for vognmanden. Forgæves levering medfører, at kunden skal dække omkostningen for den forgæves transport, typisk 700 kroner pr. palle. Aftale om ny levering medfører, at kunden skal dække omkostningen for ny levering, typisk 700 kroner pr. palle.

Hverken Havehobby.dk eller fragtmand hæfter for tyveri efter levering af varen. Det er naturligt, at man som kunde ønsker varen leveret så tæt på det sted, hvor varen skal opbevares og/eller bruges, som muligt, men erfaringsmæssigt ved chaufføren alt om, hvornår en aflæsning bliver risikabel, hvornår den kan føre til knækkede fliser og ødelagte indkørsler. Vi beder Dem derfor respektere chaufførens afgørelse og acceptere det aflæsningssted, som chaufføren vælger. Vores fragtmænd vil altid prøve at efterkomme kundernes ønsker omkring leveringen, men der er ingen garanti for, at kommentar i bemærkningsfeltet bliver fulgt.

Al kørsel og aflæsning indenfor kundens matrikel sker for kundens eget ansvar.

Pallevarer leveres kun til brofaste øer.

Fragtpriser
Havehobby anvender faste fragt- og portopriser.
Biobrændsel leveres gratis til brofaste øer idet fragten er indeholdt i prisen - dog koster en returnering typisk kr. 700,00 pr. palle. Pallevarer og varer direkte fra vores leverandører leveres til husstand for kr. 79,00 op til kr. 499,00 for Hortus hegnsartikler samt øvrige pallevarer. Pakker kan leveres til udleveringssted for kr. 49,00 eller husstand for kr. 79,00.
Pallevarer inkl. biobrændsel leveres kun til brofaste øer.

Alle ordre sendes først når de er betalt. Vælger du betaling ved bankoverførsel eller EAN-faktura er leveringstiden først gældende efter din indbetaling er registreret. Anvend Anyday som betaling hvis du ønsker kredit.

Betaling
Når du har fyldt din indkøbskurv og vælger at sende din ordre afsted, kan du vælge om du vil betale med kreditkort eller Anyday direkte på hjemmesiden eller vha. bankoverførsel. Når du har accepteret ordren, så indgår du en aftale om køb og betalingsforpligtelse.
 
Betaling online med Dankort
Vælger du at betale online med Dankort, skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt Dankort.
Havehobby.dk benytter et betalingssystem, som er godkendt og certificeret af PBS. 
Systemet benytter udelukkende krypteringsnøgler til udveksling af kortoplysninger mellem kunden og PBS. De data, som du sender i forbindelse med betaling med Dankort/visa/kreditkort, kan kun læses af PBS. Hverken havehobby.dk eller andre har mulighed for at læse dine data.
Beløbet, som du betaler med dit Dankort, trækkes først fra din konto, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Du kan hos havehobby.dk betale online med følgende kreditkort:
http://shop0662.hstatic.dk/upload_dir/pics/kreditkort.jpg
Der er ingen kortgebyrer på Dankort og VisaDankort. 

Internationale kort kan benyttes og kortgebyret er 0,00% af varekøbet.

Betaling vha. Bankoverførsel og EAN-faktura
Vælger du at betale vha. bankoverførsel, skal du overføre det godkendte beløb til følgende reg: 5510 konto: 0726169918 i Nordea. Som reference bedes du skrive dit ordrenummer eller fakturanummer.

Alle ordre sendes først når de er betalt. Vælger du betaling ved bankoverførsel eller EAN-faktura er leveringstiden først gældende efter din indbetaling er registreret. Anvend Anyday som betaling hvis du ønsker kredit.
Som offentlig institution med EAN-faktura er der betalingsbetingelse på 30 dage. Modtages din betaling ikke rettidigt opkræves der renter og rykkergebyr på den betalingsforpligtelse, som du har indgået. Rykkergebyret udgør kr. 300,00 og renten udgør 2% pr. påbegyndt måned.
Bemærk, at du ikke er beskyttet af indsigelsesordningen ved bankoverførsel.

Betaling vha. Anyday

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen sendes, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


 
Fortrydelsesret
Forbrugere har 14 dages returret på alle varer der købes på Havehobby.dk. Returneres varen ikke i væsentligt samme mængde og stand, har kunden ikke krav på at få det fulde beløb refunderet, hvorfor evt værdiforringelse fratrækkes den oprindelige købspris.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du kun fortryder en del af dit køb.

Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

For at benytte sin returret skal kunden først udfylde og fremsende vores Standartfortrydelsesformular til os på mail info@havehobby.dk for at gøre os opmærksom på, at kunden vil benytte returretten. Dette skal kunden gøre indenfor 14 dage efter levering af varen.

Havehobby.dk vil herefter kunne oplyse kunden om, hvor varen skal sendes retur til. Herefter skal kunden returnere varen senest 14 dage efter. Kunden skal selv afholde alle returneringsomkostninger ved brug af fortrydelsesretten.

Kunden er selv ansvarlig for at varen kommer retur, samt varens stand indtil den er modtaget retur. Mistes eller beskadiges varen under returneringen hæfter kunden for varen. Manglende original emballage udgør også en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Havehobby.dk tilbyder gerne assistance med returfragten. Prisen herfor beregnes ud fra fragtmændenes listepris og/eller pris for porto og fratrækkes kundens indbetalte købspris samt eventuelle værdiforringelse af varen. Herefter tilbagefører vi restbeløbet til kundens konto.

Hvis kunden anvender sin fortrydelsesret, vil vi oplyse returneringsadressen for varen til kunden pr mail. Returadressen er afhængig af varens art og mængde, hvorfor kunden skal afvente returadressen, før varen sendes retur.
Bemærk! Havehobby.dk modtager ikke returnering sendt pr. efterkrav.
Returneres varen ikke i væsentligt samme mængde og stand, vil beløbet kunden få tilbageført afhænge af varens mængde og stand, som vurderes indenfor 14 dage efter den returnerede vare er modtaget.

Ud fra varens stand og/eller mængde vurderes gensalgsværdien af varen og værdiforringelsen vil fratrækkes varens oprindelige købspris.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jimmi Hansen på e-mail info@havehobby.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


Reklamationsret
Ifølge købeloven har du som forbruger 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten giver dig ret til at klage over fejl og mangler ved det købte produkt, som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet, manglende overholdelse af brugervejledningen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret fejlen eller manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen for at være rettidig.

 

Vi gør opmærksom på, at der ved visse varer købt på Havehobby.dk ikke medfølger en dansk brugsanvisning. Brugsanvisningen vil i dette tilfælde være affattet på andet sprog end dansk. For andre varer, hvor det ikke anses for nødvendigt med en brugsanvisning, vil der ikke medfølge en brugsanvisning. Som køber accepterer du dette, når du handler på Havehobby.dk. Der kan således ikke efterfølgende rettes noget krav mod Havehobby.dk, hvis brugsanvisning ikke medfølger eller er udformet på et andet sprog end dansk.

 

Ønsker du at reklamere over en vare bedes du kontakte os.
 
Force Majeure
Havehobby.dk kan ikke gøres ansvarlig for ikke at opfylde sine forpligtelser i forbindelse med udefra kommende faktorer såsom strejke, logout, blokade, brand, naturkatastrofer, stormvejr, fejl og mangler i levering fra underleverandører etc.
Havehobby.dk er ikke ansvarlig for evt. driftstab, der måtte opstå i forbindelse med manglende levering.
 
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Havehobby Glostrup ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Havehobby Glostrup ApS er Jimmi Hansen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på Info@havehobby.dk.

 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Havehobby.dk
Jægerhusene 83
2620 Albertslund
Tlf: 4271 0900
E-mail: info@havehobby.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:


________________________________________________________________________________________


Bestilt den: ______________________________          Modtaget den:  _______________________________


Forbrugerens navn:    ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse:    ____________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):    __________________________


Dato:  __________________________
 

 

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 18/02 2024

 

Handelsbetingelser for erhvervskunder

 

Der gælder ingen fortrydelsesret for køb til erhvervskunder.

Der er kun 6 måneders reklamation på varer eller andet købt på havehobby.dk

Du skal kontakte os, hvis du oplever en mangel på dit produkt, og vi vil herefter kontakte dig.

Du skal reklamere inden 2 dage efter, at du har opdaget manglen, ellers bortfalder reklamationen.